Every time the market for electric cars began to become more important and the awards that did not have much impact now are the prelude of a powerful marketing for the brand.
Within this ecological trend in the automotive sector, the car that today occupies the first news is undoubtedly the pioneer electric car Mitsubishi i-MiEV city has been awarded with the title sponsored by EDF Energy "Electric Vehicle of the Year 2009" in Greenfleet Awards Ceremony held at Guildhall, London.
mitsubishi_i_miev_coche-electricoUn success for this innovative vehicle that since several months ago has not stopped receiving compliments from all types and already waiting with open arms its commercial launch in Europe in the last quarter of 2010.
Before I can see through the streets of Japan, since its official launch will be in April 2010 in Japan, and later spread to other markets, but since last July 2009 and orders are accepted.
The price of the Mitsubishi i-MiEV will be in the $ 47,544 (about 34,300 euros at current exchange rates), somewhat expensive for the pockets of today but nothing to take out the calculator you can see if you take away offset dependence on oil.
For those who still do not know the Mitsubishi i-MIEV, we say this has a small five-door body length 3.39 m, 1.47 m wide, 1.60 m tall and has a Lithium Ion 330-volt lithium will offer a range of 160 km.
Impress the greater autonomy that this small town but if you're not enough, Mitsubishi announced a special three-phase outlet with 200 volts in just 30 minutes the battery will recharge to 80 percent, well you should know that the i -MIEV has an automatic refill system via regenerative braking, which contains the kinetic energy of braking and deceleration and converted into electricity that stores and manages it as needed.
What most impact the jury's awards for "Electric Vehicle of the Year 2009" was undoubtedly their wide autonomy and reasonable load time, and its interior functionality and simplicity in handling.
Cada vez el mercado de los coches eléctricos comienza a cobrar mayor importancia y los premios que antes no tenían mucha repercusión ahora son la antesala de un marketing potente para la marca.
Dentro de esta tendencia ecológica del sector de automoción, el coche que ocupa hoy en día las primeras noticias es sin duda el pionero coche eléctrico urbano Mitsubishi i-MiEV que ha sido galardonado con el título patrocinado por EDF Energy “Vehículo Eléctrico del Año 2009” en la Ceremonia de Premios GreenFleet celebrada en Guildhall, Londres.
Un nuevo éxito para este este innovador vehículo que desde que desde hace varios meses no ha parado de recibir elógios de todo tipo y ya se espera con los brazos abiertos su lanzamiento comercial en Europa en el último trimestre de 2010.
Antes lo podremos ver por las calles de Japón, ya que su lanzamiento oficial, será en abril de 2010 en Japón, para posteriormente extenderse a otros mercados, aunque desde el pasado mes de julio de 2009, ya se aceptan pedidos.
El precio del Mitsubishi i-Miev se situará en los 47.544 dólares (unos 34.300 euros al cambio actual), algo caro para los bolsillos de hoy en día pero a nada que saques la calculadora podrás ver si te compensa quitarte la dependencia del crudo.
Para los que todavía no conozcan al Mitsubishi i-MIEV, diremos que este presenta una pequeña carrocería de cinco puertas de 3,39 m de longitud, 1,47 m de anchura, 1,60 m de altura y cuenta con una batería de ión-litio de 330 Voltios que ofrecerá una autonomía de 160 km.
Impresiona la gran autonomía que ofrece este pequeño urbano pero si no te resulta suficiente, Mitsubishi anuncia una toma de corriente trifásica especial de 200 Voltios con el que en sólo 30 minutos se recargará la batería al 80 por ciento, además has de saber que el i-MIEV cuenta con un sistema de recarga automática vía frenada regenerativa, que recoge la energía cinética de las frenadas y las deceleraciones y las transforma en electricidad que almacena y gestiona según se necesite.
Lo que más impacto al jurado de los premios al “Vehículo Eléctrico del Año 2009” fue sin duda su amplia autonomía y razonable tiempo de carga, así como su funcionalidad interior y su sencillez en el manejo.
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