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* The first electric car was launched in 1996 by the hand of General Motors
* It is estimated that in 2020, between 10 and 20% of vehicles will be electric
Carolina Becoechea / RTVCYL ·
There are fewer doubts. The future of the automotive sector through the electric car. The major automotive brands see him as a business medium and long term are not willing to miss.
So work hard to introduce new electric models that enable them to overcome the crisis. By some estimates, in 2020, between 10 and 20% of vehicles will be electric.
Seat, Opel, Chyrsler, Mercedes-Benz and Smart or Audi ... All over the world will expand its production of electric car. A model for the first time, was launched in 1996 by the hand of General Motors.
It was his mythical EV1. Clean and quiet disappeared suddenly from the map with just seven years of life. They say that pressure from the oil industry. 14 years later, the Detroit giant tries again with its Chevy Volt that would be in dealerships throughout this year. The manufactured at its U.S. plant in Hamtramck.
After frustrated experience with the RAV 4 and 13 years ago, Toyota will begin in 2012 to produce the FT-EV in one of his twelve factories in Japan. Peugeot will debut in the marketing of electric cars, Mitsubishi's hand, with the I0N. A utility that the French car manufacturer in Argentina to put on sale in late 2010. More or less on par with its cousin, the Citroen C Zero. And Ford will be its Michigan manufacturing facilities Focus Electric.
In Spain, the only electric car is manufactured in Valladolid. Although the automotive group Tata Motors is considering building a new assembly plant for electric cars in Spain. UK and Norway are the other candidates.
El coche eléctrico, el coche del futuro
- El primer coche eléctrico se lanzó al mercado en 1996 de la mano de General Motors
- Se estima que en 2020, entre el 10 y el 20% de los vehículos serán eléctricos
Cada vez hay menos dudas. El futuro del sector de la automoción pasa por el coche eléctrico. Las principales marcas automovilísticas ven en él un negocio a medio y largo plazo que no están dispuestos a desaprovechar.
Por eso trabajan intensamente para sacar nuevos modelos eléctricos que les permitan salir de la crisis. Según algunas estimaciones, en 2020, entre el 10 y el 20% de los vehículos serán eléctricos.
Seat, Opel, Chyrsler, Mercedes-Benz y Smart o Audi… Por toda la geografía mundial expandirán su producción del coche eléctrico. Un modelo que, por primera vez, se lanzó al mercado en 1996 de la mano de General Motors.
Fue su mítico EV1. Limpio y silencioso desapareció, de repente, del mapa con tan sólo siete años de vida. Se dice que por la presión de la industria petrolera. 14 años después, el gigante de Detroit lo vuelve a intentar con su Chevy Volt que estaría en los concesionarios a lo largo de este año. Los fabricará en su planta estadounidense de Hamtramck.
Tras su experiencia frustrada con el RAV 4 hace ya 13 años, Toyota comenzará, en 2012, a fabricar el FT-EV en una de sus doce fábricas de Japón. Peugeot se estrenará en la comercialización de coches eléctricos, de la mano de Mitsubishi, con el i0n. Un utilitario que la automovílística francesa fabrica en Argentina para ponerlo a la venta a finales de 2010. Más o menos a la par que su primo: el Citroen C Zero. Y Ford se llevará a sus instalaciones de Michigan la fabricación del Focus Eléctrico.
En España, el único coche eléctrico se fabricará en Valladolid. Aunque el grupo automovilístico indio Tata Motors está estudiando la posibilidad de construir una nueva planta de ensamblaje de coches eléctricos en España. Reino Unido y Noruega son las otras candidatas.
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