They claim that the consumption of plastic bags should be amended to encourage and help the environment.
Bag with Coco-Spain-02
As in Mexico, Spain established its National Plan on Waste Management to reduce the use of plastic bags, until this practice disappear in 2010. To increase public awareness of the proposal, the Spanish Association of Manufacturers of Plastics (ANAIP) executes the communication campaign with Coco Bag.
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The actions taken involve the allocation of 400 thousand informational flyers and posters on display. On the side of digital marketing, was developed www.bolsacoco.es website and its associated profile on Facebook. Through the web portal, users can request a bag to try it, besides that at various points distributed for free.
According to CEO ANAIP, the campaign is called for when Coco Bag with topics touching on ecology and environment, create a communication for people with arguments.
Pretenden que el consumo de bolsas de plástico se modifique para favorecer y cuidar el medio ambiente.
Al igual que en México, España estableció en su Plan Nacional de Gestión de Residuos que se reduzca el uso de bolsas de plástico, hasta que esta práctica desaparezca en el 2010. Para que el público conozca la propuesta, la Asociación Española de Industriales de Plásticos (ANAIP) ejecuta la campaña de comunicación Bolsa con Coco.
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Las acciones que se realizan consisten en la repartición de 400 mil flyers informativos, así como el despliegue de carteles. Por el lado del marketing digital, se desarrolló la página web www.bolsacoco.es, así como su correspondiente perfil en Facebook. A través del portal en internet, los usuarios pueden solicitar una bolsa para que la prueben, además de que en varios puntos de repartirán de manera gratuita.
De acuerdo con el director general de ANAIP, la campaña se llama Bolsa con Coco porque cuando se tocan tópicos sobre ecología y medio ambiente, se debe crear una comunicación con argumentos para la gente.
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