domingo, 25 de octubre de 2009

Tango, an odd electric car




One morning in 1982, Rick Woodbury was the worst time stuck in traffic on Interstate 405, Los Angeles. Ironically, his job then was to sell Porsches.

Woodbury;

There was a car for driver and one car per lane But actually, that space is wasted four times with seats and trunks unused.

Woodbury did some research and discovered that of every 140 million American workers, 106 million were lone drivers: 88% of cars carrying one person. So he sat down to design the Tango, an electric car and high performance for a single occupant.

Woodbury found that if he divided the big electric motor in small parts (one for each tire), could have an impressive performance: from zero to 96 miles in less than three seconds and up to 160 kph in a very careful handling. This car ready for the highway was two meters long and three feet thick (almost the same as a Harley-Davidson).

Diariomotor:

And is that Tango is not just that. In addition to its flattened shape and distribution of seats to form a 1 +1, it is a utility that is driven solely by an electric motor. This is based on getting some batteries for the Tango a range of 150 km, extendable even to 240 km. Its price, including its carbon fiber body and an interior with sports seats, stood at around € 72,804.


Había un auto por conductor, y un auto por carril Pero efectivamente, ese espacio se desperdiciaba cuatro veces con los asientos y las cajuelas sin usar.

Woodbury investigó un poco y descubrió que de cada 140 millones de trabajadores estadounidenses, 106 millones eran conductores solitarios: 88% de los autos transportaban a una sola persona. Así que se sentó a diseñar el Tango, un auto eléctrico de gran desempeño y para un solo ocupante.

Woodbury descubrió que si dividía el gran motor eléctrico en partes pequeñas (una para cada llanta), podría tener un desempeño impresionante: de cero a 96 kilómetros en menos de tres segundos, y hasta 160 kilómetros por hora manejando de forma muy cuidadosa. Este auto listo para las autopistas medía dos metros de longitud y menos de un metro de grosor (casi lo mismo que una Harley-Davidson).

diariomotor:

Y es que el Tango no es solamente eso. Además de su forma achatada y de conformar una distribución de plazas de 1+1, se trata de un utilitario que está impulsado únicamente por un motor eléctrico. Éste se basa en unas baterias que consiguen para el Tango una autonomía de 150 km, ampliable incluso hasta los 240 km. Su precio, que incluye su carrocería de fibra de carbono y un interior con asientos deportivos, se sitúa en torno a los 72.804 €.

No hay comentarios: