miércoles, 25 de noviembre de 2009

A hybrid car of 1916?

Some ideas take time to mature. Some take both, so that when they do, those who gave birth long ago ceased to have them and did not affect the benefits of success nor rewarding personal recognition.

Clinton Edgar Woods founded in 1899 in Chicago, the Woods Motor Vehicle Co. of the ashes of the American Electric and during decade and a half developed and marketed thirty fully electric-powered models or 'dual', what is now called hybrids.

Of the latter, has been presented at the recent exhibition in Detroit, 1916 model, the Woods Dual Power Coupe Model 44, that can operate silently with a set of batteries that supply an electric motor that can move about 24 km / h, or by a gasoline engine, 4-cylinder internal combustion capable of launching this coupe to 56 km / h.
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This is a hybrid almost complete. Unlike modern Prius, Civic, etc, was not using both engines simultaneously, and lacked regenerative braking systems ...
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Its exorbitant price of $ 2700 can not compete with the less than $ 500 that was beginning to cost the Model T, and kept dropping.

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Algunas ideas tardan en madurar. Algunas tardan tanto, tanto, que para cuando lo hacen, quien las alumbró hace ya tiempo que dejó de tenerlas y no le afectarán los beneficios del éxito ni el gratificante reconocimiento personal.

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Clinton Edgar Woods fundó en 1899 en Chicago la Woods Motor Vehicle Co. de las cenizas de la American Electric y durante década y media desarrolló y comercializó una treintena de modelos con motores totalmente eléctricos o “duales”, lo que hoy denominamos híbridos.

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De estos últimos, se ha presentado en la reciente exposición de Detroit un modelo de 1916, el Woods Dual Power Model 44 Coupe, capaz de funcionar de manera silenciosa con un conjunto de baterías que alimentan un motor eléctrico que permite desplazarse a unos 24 km/h, o mediante un motor de gasolina de 4 cilindros de combustión interna capaz de lanzar este cupé hasta los 56 km/h.

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Se trata de un híbrido casi completo. A diferencia de los modernos Prius, Civic, etc, no usaba ambos motores al mismo tiempo, y carecía de sistemas de frenada regenerativa…

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Su exorbitante precio de 2700 dólares no le permitieron competir con los menos de 500$ que empezaba a costar el Ford T, y seguía bajando.

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